خبری از برپایی «شمیم وحی» نیست/ بلاتکلیفی مسئولان و کم‌لطفی به مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3712532
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

خبری از برپایی «شمیم وحی» نیست/ بلاتکلیفی مسئولان و کم‌لطفی به مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ وضعیت نامشخص شهرداری تهران و انتخاب شهردار جدید موجب شده که موضوع برپایی چهارمین نمایشگاه شمیم وحی، نمایشگاهی که ویژه تجهیز تشکل‌های قرآنی است، در بلاتکلیفی به سر ببرد و تکلیفش نامشخص باشد.

به گزارش ایکنا؛ نمایشگاه «شمیم وحی» به ‌منظور حمایت از تشکل‌های قرآنی شهر تهران و ویژه تجهیز مؤسسات، مراکز و دارالقرآن شهر تهران از سال 94 تا 96 به مدت سه سال متوالی در آستانه ماه مبارک رمضان و یا طی دهه سوم ماه میهمانی خدا با حمایت شهرداری تهران برگزار شد.
این نمایشگاه طی این سال‌ها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حمایت شهرداری تهران و با همکاری معاونت اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری، شورای عالی قرآن شهرداری و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران به منظور بهره‌مندی و تجهیز و خرید ملزومات به چهار گروه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دارای مجوز اعم از سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد، خانه‌های قرآن و عترت محلات، خانه‌های قرآن شهری و جلسات شاخص و محوری شهر تهران اختصاص پیدا می‌کرد.

خبری از برپایی چهارمین نمایشگاه شمیم وحی نیست/ بلاتکلیفی که دامن‌گیر مؤسسات قرآنی شهرتهران شد
طی برپایی این نمایشگاه حمایت‌ها و حواله‌هایی به بیش از 700 تشکل‌ قرآنی از ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان براساس سطوح مؤسسات همراه با تخفیف‌هایی از 50 تا 70 درصد داده می‌شد که طی آن خرید ملزومات برای آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان مهیا می‌شد تا ترغیب و تشویقی باشد برای آنها که گام‌های بلندتر و مثمرثمرتری در این راه بردارند و از دیگرسو در راه‌اندازی مؤسسات قرآنی گام‌های محکمی بردارند و همچنین در حفظ و نگهداری جلسات قرآن خانگی که اندک اندک در حال تعطیلی است، بیشتر تلاش شود.
اما باید گفت کاستی‌ها و نارضایتی‌هایی از این نمایشگاه با وجود عمر کوتاه سه ساله‌اش و طی سه دوره برپایی‌اش چون تبلیغات کم، صف طولانی و خارج از حوصله برای دریافت حواله‌کرد‌ها و یا تبدیل آن به بن‌کارت‌ها، اعلام تخفیف‌های غیرقابل ملموس عرضه محصولات، خرید و فروش این بن‌کارت‌ها توسط متصدیان غرفه‌ها و مسئولان تشکل‌های مردمی و ... را شاهد بودیم.
با وجود نزدیکی کمتر از 10 روز به ماه مبارک رمضان و با پیگیری‌های انجام شده، هنوز جواب قطعی و خبری از برپایی چهارمین دوره نمایشگاه شمیم وحی دریافت نشده است. این در حالی است که طی سال 95 از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران اعلام شد «حمایت شهرداری تهران از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به‌عنوان شبکه‌های مردمی در دستور کار قرار داشته است و این اقدام در قالب نمایشگاه قرآنی شمیم وحی صورت گرفته و هم اکنون در قالب مصوبه شورای اسلامی شهر تهران لازم الاجراست».
این در حالی است که مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی زیادی از شهر تهران طی ارتباط با خبرگزاری ایکنا، پیگیر برپایی این نمایشگاه که تنها نمایشگاه اختصاصی تشکل‌های مردمی است، بودند اما هنوز جواب دقیقی از برپایی آن به گوش نمی‌رسد. به احتمال زیاد مشخص نبودن شهردار تهران به‌عنوان رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران موجب این اهمال کاری و کوتاهی است، کوتاهی که تا این لحظه دامن مؤسسات قرآنی شهر تهران را گرفته است و اندک تجهیز را هم از آنها دریغ کرده‌اند. باقیات‌الصاحاتی که انگیزه‌ای برای انجام فعالیت پررنگ‌تر از سوی تشکل‌های قرآنی ـ مردمی می‌شد.
ایکنا منتظر انعکاس جوابیه از دستگاه‌ مربوطه است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha