از مانور نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تا طرح یهودی‌سازی نتانیاهو
کد خبر: 4110076
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
تحولات فلسطین/

از مانور نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تا طرح یهودی‌سازی نتانیاهو

ارتش رژیم صهیونیستی امروز مانوری دو روزه خود را در نوار غزه آغاز کرد. از سوی دیگر دولت جدید ائتلافی این رژیم به رهبری نتانیاهو قصد دارد با افزایش شهرک‌سازی‌ها، مناطق الجلیل و نقب در کرانه باختری را بیش از پیش یهودی‌سازی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد که صبح امروز سه شنبه مانور نظامی خود را در نوار غزه آغاز می کند.

سخنگوی ارتش اشغالگر با بیان اینکه تمامی نیروهای نظامی در مانور از پیش برنامه ریزی شده شرکت خواهند کرد و حرکت فعال نیروها و خودروهای نظامی مشاهده و صدای انفجار شنیده می شود، تأکید کرد این مانور تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

ارتش اشغالگر پس از اولین مانور در 18 دسامبر اعلام کرد که دومین مانور نظامی را در شمال فلسطین اشغالی در جولان اشغالی سوریه و منطقه جبل الشیخ انجام خواهد داد. 

توافق ائتلاف حاکم اسرائیل برای تشدید یهودی‌سازی 

یک روزنامه عبری نوشت که دولت جدید اشغالگر اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو سخت تلاش خواهد کرد تا مناطق فلسطینی نقب در جنوب و الجلیل در شمال را یهودی‌سازی کند.

چهارشنبه گذشته، نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، اعلام کرد که توانسته است با متحدانش از احزاب راست از جمله حزب قدرت یهود به رهبری «ایتامار بن گویر» افراطی که در حال حاضر وزارت امنیت ملی را در اختیار دارد و حزب راست افراطی هیونیسم مذهبی به رهبری «بزالل اسموتریچ» یک دولت دست راستی جدید تشکیل دهد.

هاآرتص در گزارشی توضیح داد که توافق ائتلاف بین حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و حزب صهیونیسم مذهبی درباره اجرای برنامه‌هایی برای یهودی‎سازی الجلیل و نقب بوده است.

براساس برنامه سیاسی صهیونیسم مذهبی و برآورد احزاب در سازمان‌های اجتماعی، هدف اصلی، اعطای تسهیلات اقتصادی به یهودیان تنها در این مناطق است و اقدامات پیش بینی شده ممکن است شامل کاهش قیمت زمین و سایر تسهیلات برای کسانی باشد که در این مناطق در ارتش این رژیم خدمت کرده‌اند.

 سند برنامه سیاسی صهیونیسم مذهبی که وعده ریشه‌کن کردن بوروکراسی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مربوط به زمین را داده است، تصریح می‌کند که «کنترل غیرنظامی بر زمین‌ها شرط حاکمیت اسرائیل و ضعف شهرک‌سازی به‌ویژه در مناطق حساس مانند منطقه الجلیل مرکزی و شمال شرقی نقب، تهدیدی برای جامعه اسرائیل است».

عملیات گردان‌های قدس در البلده

گردان‌های قدس، گروه‌ مقاومتی جبع، اعلام کردند که مجاهدان آنها در سحرگاه امروز سه‌شنبه به شدت با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در نزدیکی منطقه البلده درگیر شدند.

این بیانیه افزود: مجاهدان ما با نیروهای مهاجم به شهر درگیر شدند و چندین بمب منفجر کردند.

لغو عید صهیونیست‌ها از سوی مردم بحرین

رژیم آل خلیفه پس از تظاهرات در منامه که مردم در آن شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند و پلاکاردهایی مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی در دست داشتند، مجبور به لغو جشن حانوکا شد.

مردم بحرین اعلام کردند برگزاری مراسم عید موسوم به «حانوکا» ریشه در تورات ندارد و بر اساس دروغ‌پردازی صهیونیستی ساخته و پرداخته شده است.

برگزاری این جشن با شجاعت مردم قهرمان بحرین لغو شد؛ آنها اجازه ندادند رژیم آل خلیفه این دروغ را رواج دهد که از صهیونیست‌ها در بحرین استقبال می‌شود.

حبس خانگی 600 کودک فلسطینی در سال 2022

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال جاری بیش از 600 کودک فلسطینی را به حبس خانگی درآورده است.

این هیئت در گزارشی بیان کرد که رژیم صهیونیستی از حبس خانگی کودکان فلسطینی به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر آنان و ایجاد رعب و وحشت در میان کودکان به ویژه کودکان ساکن قدس استفاده می‌کند.

هیئت مذکور تأکید کرد که شماری از این کودکان در خانه‌های خود در حبس خانگی بودند و شماری دیگر به خارج از شهر خود تبعید شدند.

انتهای پیام
captcha