حماس: رشادت‌های مقاومت در «الفرقان» رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت
کد خبر: 4110182
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

حماس: رشادت‌های مقاومت در «الفرقان» رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت

در چهاردهمین سالروز نبرد الفرقان، حماس اعلام کرد رشادت‌های مقاومت فلسطین و ایستادگی در برابر تجاوزات و جنایتکاران رژیم صهیونیستی در طول روزهای این نبرد، ناکامی ارتش اشغالگر را در دستیابی به اهداف خود به دنبال داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که نبرد الفرقان  که با شجاعت گردان‌های شهید عزالدین قسام و مقاومت فلسطین به مدت 23 روز انجام شد، نبردی مهم در تاریخ مردم فلسطین است.

حماس امروز در چهاردهمین سالگرد نبرد در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس این حمله را با بیش از 80 هواپیمای جنگی، حملات خشونت‌آمیز به نوار غزه و هدف قراردادن همزمان بیش از 100 پایگاه دولتی و امنیتی، آغاز کرد.

حماس تأکید کرد که رژیم اشغالگر در آن زمان قصد سرنگونی این جنبش، تخریب ساختار مقاومت در غزه و بازگرداندن سرباز گیلعاد شالیط (که بعدا به عنوان بخشی از معامله مبادله اسرا در سال 2011 آزاد شد) را داشت.

حماس تصریح کرد: رشادت‌های مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم ما در برابر تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در طول روزهای نبرد، ناکامی ارتش اشغالگر را در دستیابی به اهداف خود به دنبال داشت.

این جنبش مجددا بر مخالفت با تمام نقشه‌های اشغالگران برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس و مسجدالاقصی تأکید و اعلام کرد که این رژیم در کسب هیچ حاکمیت یا مشروعیتی در قدس و مسجدالاقصی موفق نخواهد شد و بیت‌المقدس پایتخت کشور فلسطین باقی خواهد ماند و مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان است.

حماس اشاره کرد که کابینه‌های پی در پی رژیم اشغالگر در تضعیف روحیه مقاومت و یا فرونشاندن قیام روزافزون مردم فلسطین موفق نبوده و نخواهند شد.

جنبش حماس از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت خود را در مهار سیاست‌های تجاوزکارانه اشغالگران، افشای جنایات آن، محاکمه رهبران این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی، حمایت از پایداری و مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری تا پایان آن و تضمین کامل حق آزادی و تعیین سرنوشت ملت فلسطین انجام دهد.

امروز سه‌شنبه مصادف است با چهاردهمین سالگرد نبرد الفرقان یا آنچه اشغالگران «سرب گداخته» نام گذاشته‌اند که در اواخر سال 2008 میلادی آغاز شد و 23 روز به طول انجامید.

در این روز، تجاوزات اسرائیل با هدف قراردادن ساختمان‌های وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین آغاز شد و بیش از 1400 شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام
captcha