تمجید حماس از مواضع ضداسرائیلی مجلس عمان/ هشدار جهاد نسبت به حمله صهیونیست‌ها به غزه
کد خبر: 4110660
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
تحولات فلسطین /

تمجید حماس از مواضع ضداسرائیلی مجلس عمان/ هشدار جهاد نسبت به حمله صهیونیست‌ها به غزه

تمجید حماس از مواضع ضداسرائیلی مجلس شورای عمان، حضور هزاران فلسطینی در نماز صبح مسجدالاقصی و هشدار «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به حمله جدید صهیونیست‌ها به غزه از آخرین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری مطبوعاتی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) صبح امروز، نهم دی‌ماه، با صدور بیانیه‌ای از تصمیم اصیل و هدفمند مجلس شورای عمان برای گسترش دامنه تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم بیانگر اصالت مواضع تاریخی عمان در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌هاست.

جنبش حماس از مجالس و پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی خواست تا اقدامات لازم را برای جرم‌انگاری ارتباط و عادی‌سازی روابط با اشغالگری که منافع ملت ما را تهدید می‌کند و جنایات بیشتری را علیه مردم ما و مقدسات اسلامی و مسیحی ما مرتکب می‌شود، انجام دهند.

مجلس شورای عمان روز دوشنبه، 5 دی‌ماه، با طرح توسعه قانون تشدید تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی موافقت کرد و به طرح توسعه قانون تشدید تحریم‌ها علیه اسرائیل در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و اقتصادی رأی داد.

یعقوب الحارثی، نایب رئیس مجلس شورا پس از پایان جلسه عادی اظهار داشت که طرح جدید مستلزم گسترش دامنه تحریم است و علیه هر فردی که با اسرائیل معامله کند، جرم انگاری می‌شود.

هشدار زیاد النخاله نسبت به حمله جدید صهیونیست‌ها به غزه 

«زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه پنجشنبه‌، هشتم دی‌ماه، در گفت‌وگو با «المیادین»، با تأکید بر این که آمریکا حامی اصلی و نخست رژیم صهیونیستی است، گفت: ایران، حزب‌الله و سوریه تنها حامیان ملت فلسطین هستند.

وی نسبت به احتمال حمله جدید صهیونیست‌ها به غزه هشدار داد و اظهار کرد: «ما انتظار داریم که سال آینده شاهد تجاوز جدیدی به نوار غزه باشیم».
تمجید حماس از مواضع ضداسرائیلی مجلس عمان/ هشدار جهاد نسبت به حمله صهیونیست‌ها به غزه
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه از کشورهای عربی خواست که به وظایف خود در قبال ملت فلسطین عمل کنند و تأکید کرد: ما آماده دریافت هر گونه حمایتی از جانب هر کشور عربی و اسلامی هستیم.
 
وی درباره کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» گفت: «کابینه جدید به دنبال تکمیل توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری است و ما نیز با آن مقابله خواهیم کرد، کابینه جدید در پی تخریب بقایای روستاهای فلسطینی در کرانه باختری است و من امیدوارم که شاهد حمایت بیشتر عربی از مقاومت فلسطین باشیم».

زیاد النخاله تأکید کرد که پیام نبرد «وحدت میادین» این بود که گروه‌های مقاومت فلسطین و فلسطینیان متحد بوده و ملت فلسطین با یک دشمن واحد مواجه هستند.

مشارکت هزاران فلسطینی در نماز صبح مسجدالاقصی

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد: هزاران شهروند فلسطینی صبح امروز با حضور در صحن‌های مسجدالاقصی، نماز صبح را در این مسجد مبارک اقامه کردند.

نمازگزاران فلسطینی با وجود ایجاد موانع و محدودیت‌های گسترده نظامیان صهیونیست خود را به مسجدالاقصی رساندند و به اقامه نماز صبح در این مسجد پرداختند.
تمجید حماس از مواضع ضداسرائیلی مجلس عمان/ هشدار جهاد نسبت به حمله صهیونیست‌ها به غزه
مؤسسات و نهادهای قدس دیروز از شهروندان فلسطینی خواستند که با حضور در مسجدالاقصی، توطئه‌های شهرک‌نشین صهیونیست بر سیطره تدریجی بر این مسجد مبارک که در سایه یک رژیم افراطی صهیونیست صورت می‌گیرد را خنثی کنند.

درگیری شدید نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست در نابلس
     
نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز جمعه، با یورش به بخش قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی، با نیروهای مقاومت درگیر شدند.

به گزارش العالم، منابع فلسطینی از یورش نیروهای ارتش اشغالگر به بخش قدیم شهر نابلس و درگیری‌های مسلحانه با گروههای مقاومت خبر دادند که در آن مبارزان فلسطنی چندین بمب دست‌ساز به سمت نظامیان اسراییلی پرتاب کردند.

این منابع همچنین از تیراندازی نظامیان اسراییلی به سمت خبرنگارانی که در حال پوشش حملات صهیونیست‌ها به نابلس بودند، خبر دادند.

بنا به اعلام منابع پزشکی، در یورش صهیونیست‌ها به نابلس، 30 فلسطینی زخمی شدند. نظامیان صهیونیست همچنین پس از محاصره دو ساعته منزل احمد المصری نوجوان فلسطینی در نابلس، او را بازداشت کردند.
 
نیروهای ویژه صهیونیستی در شهر نابلس مستقر بودند؛ اما پس از اطلاع مبارزان فلسطینی از حضور این نیروها و درگیری شدید با آنها، رژیم صهیونیستی ناچار شد نیروهای کمکی دیگر به محل اعزام کند.
 
منابع یاد شده اظهار کردند که نیروهای اشغالگر خانه‌ خانواده العزیزی را در شهر قدیمی نابلس محاصره کردند.

کانال 12 عبری نیز به نوبه خود، اعلام کرد: نیروهای ارتش اکنون در نابلس در حال انجام فعالیت‌های نظامی هستند و گزارش‌ها حاکی از درگیری شدید با فلسطینیان است.

انتهای پیام
captcha