شهید سلیمانی؛ فرمانده الهام‌بخش تمام رزمندگان مقاومت + فیلم
کد خبر: 4111185
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد:

شهید سلیمانی؛ فرمانده الهام‌بخش تمام رزمندگان مقاومت + فیلم

یوسف الحساینه با اشاره به اینکه شهادت شهید سلیمانی با قصد تضعیف مقاومت و باز کردن راه برای سلطه رژیم صهیونیستی بر منطقه صورت گرفت، این هدف مستکبران را احمقانه توصیف و تأکید کرد: سردار شهید در فرماندهی و فداکاری الهام‌بخش تمام رزمندگان مقاومت و مجاهدان بود و مقاومت در فلسطین به لطف فرزندان خود و پشتیبانی، فداکاری و جهاد شهید سلیمانی(ره) تحولی اساسی را تجربه کرد.

مقاومت و ملت فلسطین فداکاری‌ها و پشتیبانی شهید سلیمانی را از یاد نمی‌برد

به گزارش ایکنا، در وبیناری که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سرفراز شهید سلیمانی و همراه و هم‌رزم جاودان او شهید ابومهدی المهندس با عنوان «عزت، امنیت، آزادی در مکتب شهید سلیمانی» به همت این خبرگزاری صبح امروز، 13 دی برگزار شد، یوسف الحساینه، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی ویدئویی به نقش محوری آن شهید بزرگوار در سازمان‌دهی، پشتیبانی و انتقال تجارب به نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین سخن گفت.


بیشتر بخوانید:


در ادامه مشروح سخنان یوسف الحساینه، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی با موضوع «فلسطین و گفتمان مقاومت در اندیشه شهید سلیمانی»، از نظر می‌گذرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس خدایی را که می‌فرماید: «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ»: (و كسانى كه در راه ما كوشيده‏‌اند به يقين راه‌‏هاى خود را بر آنان مى‌نماييم و در حقيقت ‏خدا با نيكوكاران است. سوره مبارکه عنکبوت 69)

 و سلام بر سید و سالار ما خاتم پیامبران و رسولان، حضرت محمد(ص) و بر خاندان مطهر و پاکش.

برادران عزیز ابتدا اجازه دهید که به این افتخار نائل آیم و درود خود را بر تمام اهل مقاومت و مجاهدان در میدان‌های قهرمانی، شرف و مقاومت از قدس گرفته تا تهران و از دمشق تا بیروت، بغداد و صنعا ادامه دارد. اولاً اجازه دهید تا به روح شهید عزیز بزرگ، قاسم سلیمانی و هم‌رزم و همراه او در راه قدس و مقاومت شهید ابومهدی المهندس و برادران و هم‌رزمان آنها درود بفرستم، چه آن‌هایی که به دست شیطان بزرگ آمریکا به شهادت رسیدند و چه آن‌هایی که از سوی دست‌نشانده [این شیطان] در منطقه؛ اسرائیل و یا هم‌دستان آنها یعنی قوای شر و استکبار در جهان به شهادت رسیدند. از خداوند عزّوجل برای آنها و تمام شهیدان مقاومت، رحمت، مغفرت و فردوس برین را مسئلت دارم.

در حالی سومین سالگرد شهادت دو برادر عزیز، حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس را پشت سر می‌گذاریم که ایمان و یقین ما به اصول محور مقاومت چه از نظر شیوه و منهج و چه از نظر اندیشه و رویکرد به عنوان پاسخی اصولی در برابر طرحی که به دنبال استیلاء بر امت اسلام، آلودن مقدسات و به یغما بردن ثروت‌ها و نعمات آن، مخدوش کردن آگاهی و محو فرهنگ امت و میراث آن‌هاست، بیشتر می‌شود؛ و آنچه ما در حماسه‌هایی که مجاهدان و رزمندگان در فلسطین و برادران و خواهران در پایتخت‌های مقاومت در مقابله با استکبار جهانی و دشمن صهیونیست و همراهان آنها رقم زدند، دیدیم بزرگترین دلیل بر این است که آینده به اذن خداوند زیباتر خواهد بود و خورشید آزادگی می‌رود که راه خود را به طلوعی جدید بگشاید که سیاهی شب ستمگران را نابود می‌کند. در اینجا از درخشش صبح امت اسلام سخن می‌گوییم که به نظر می‌رسد نشانه‌های آن به‌روشنی هویدا شده است.

ما لبخندهای حاج قاسم و همراهش حاج ابومهدی المهندس را می‌بینیم. لبخندهایی که آن را در پشتیبانی و آمادگی خود می‌یابیم و برخی نیز در روحیه رزمندگان و اهل مقاومت خانه کرده است؛ همان‌هایی که در راه دفاع از ارزش‌های عدل و حقیقت پاکی که در فلسطین تجلی یافته در مواجهه با ارزش‌های شر، ظلم و خباثت که در رژیم صهیونیستی تجسم یافته، خون می‌دهند. فلسطین که حاج قاسم عاشق آن بود و فلسطین نیز عاشق او بود و او در میان پایتخت‌های مختلف، در دره‌ها و بیابان‌ها می‌گشت تا پشتیبانی سیاسی، معنوی، امنیتی و مادی را برای مقاومت فلسطین فراهم و تضمین کند. او اهل مقاومت را با نیرو، تجارب، تمام ملزومات عوامل قدرت و اقتدار در برابر دشمن اصلی امت اسلامی حمایت می‌کرد. بله این جهاد حاج قاسم، شهید مقاومت و قدس و فرمانده و پیشوای مقاومت بود.

شهید که رحمت خدا بر او باد نمونه‌ای بی‌همتا در فرماندهی و فداکاری و این‌گونه الهام‌بخش تمام اهل مقاومت و مجاهدان بود و مقاومت در فلسطین تحولی اساسی را به لطف فرزندان خود و پشتیبانی، مداومت، فداکاری و جهاد شهید سلیمانی(ره) تجربه کرد، مقاومت در فلسطین به فضل خدا و به لطف پشتیبانی ایران و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و برادرانش در فرماندهی سپاه پاسداران و راهنمایی‌ها و ارشادهای رهبر بزرگ، حضرت امام خامنه‌ای قوت و اوج این مقاومت افزون و بر قدرت آن افزوده می‌شود و امکانات آن گسترش یافته و لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد؛ و به شیوه و راهی اصیل بدل شده است که حامل آرزوها و امیدهای ملت‌های منطقه برای رهایی از رژیم صهیونیستی و استعمارگرانی است که آن را پشتیبانی می‌کنند. فلسطینیان و به‌ویژه رزمندگان و مجاهدان، حاج قاسم سلیمانی را شناخته و او را آزموده‌اند و در دوستی او زیسته‌اند و صدق و اخلاص وی را نسبت به اسلام و فلسطین به عینه دریافته‌اند و به چشم خود دیده‌اند و با گوشت و پوست لمس کرده‌اند و واقعیتی را که او و همرزمان و همراهانش بنیان‌های آن را گذاشته بودند، زندگی کرده‌اند: این واقعیت، افول اسطوره ارتشی که شکست نمی‌پذیرد در دروازه‌های شجاعیه، رفح و ناتوانی آن ارتش از هجوم به غزه در چهار جنگ و تجاوز خونینی بود که دشمن علیه غزه به راه انداخت که آخرین نمونه آن جنایت ترور دو فرمانده بزرگ، تیسیر الجعبری و خالد منصور بود که سرایا القدس و محور مقاومت در نبرد وحدت میدان‌ها به آن پاسخ گفت.

تمام این امور به فضل خدا صورت گرفت و به لطف حمایت و آموزش و موشک‌های کورنتی صورت گرفت که شهید به مقاومت داده بود؛ سلاحی که توانست در برابر دشمن افسارگسیخته، دفاعی ایجاد کند. در تمام مراحل دشوار فلسطینیان به همراهی شهید حاج قاسم سلیمانی و ایستادن وی در کنار خود و حضور او در میان آنها و پشتیبانی وی از خود خو گرفته بودند. او بود که به یاری آنها می‌شتافت و در راه یاری آنها تلاش می‌کرد، تمام موانع و دشواری‌ها را به چالش می‌کشید تا تجهیزات، تجربیات و راهنمایی‌ها را برای آنها فراهم کند.

فلسطین همیشه در ضمیر، فکر و وجدان و روزمره شهید سلیمانی چون آیه‌ای از کتاب خداوند حاضر بود که شهید صبح و شب آن را می‌خواند و در خدمت آن بود چرا که این امر را بخشی از ایمان اسلامی می‌دانست و به آموزه‌های رهبر و معلم خویش، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) و مؤسس سپاه قدس پایبند بود؛ فردی که بر آن بود که کار برای فلسطین عبادت، تکلیف الهی و یک واجب دینی است.

سه سال از رفتن شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد، اگرچه جسم او از دنیای فانی رفته است اما روح و منهج او در تمام میدان‌ها حاضر است. دشمنان و ابلهان گمان کردند نبود او برای آنها و رژیم دست‌نشانده آنها در منطقه ما امنیت و استقرار می‌آورد؛ و شعله مقاومتی که او آن را رهبری می‌کرد، فروخواهد نشست و مقاومت در غیاب پشتیبان، یاری کننده و همراه، فرمانده و متحد خود عقب‌نشینی خواهد کرد؛ امری که برای آنها وارد کردن ضربات مهلک بر آن را ممکن می‌سازد اما هیهات، هیهات. برادران، یاران و شاگردان وفادار او راه را ادامه می‌دهند و هدف را محقق و به وصیت او عمل می‌کنند و به عهد فلسطین و آرمان‌های امت وفا دارند و سخنان حاج قاسم رحمت‌الله هنوز در جای‌جای فلسطین و منطقه طنین‌افکنده که می‌گفت فلسطین آرمان ایران است و ایران، فلسطین را تنها نمی‌گذارد و این امری است که ما در میدان‌های نبرد از جنین و کتیبه تا نابلس، عرین، طول کرم، رام الله، قدس و الخلیل تا نقب، بئر السبع، یافا و تمام نقاط نبرد در فلسطین آن را مشاهده می‌کنیم.

در سومین سالگرد عروج فرمانده عزیز، حاج قاسم سلیمانی و همرزم او، حاج مهدی المهندس، سیره و راه او در میدان‌های مقاومت و جهاد باقی خواهد ماند، نسل‌های پی‌درپی خواهد آموخت که راه مقاومت راه عزت، نصر و کرامت است و خون‌های پاک آن دو عشق و محبت به مقاومت را می‌جوشاند و سیمای پیروزی و قهرمانی را ترسیم می‌کند و راه را برای نبردی آماده می‌کند که اسرائیل و برنامه شهرک‌سازی تصاحب سرزمین‌های فلسطین را از میان می‌برد و ان‌شاءلله در طلیعه آن مقاومت فلسطین و منطقه جای خواهد داشت؛ و اشقیایی که این جنایت تروریستی را در حق شهید و همراه وی مرتکب شدند خواهند دانست که تا چه اندازه بزدل و نادان هستند و خون‌های این دو آنها را از کل منطقه بیرون خواهد راند تا روزی که از فلسطین رخت بربندند و تروریسم آنها، راه اوج گرفتن محور مقاومت را نخواهد بست و فلسطین و منطقه در آستانه پیروزی است، همان‌گونه که آنها در آستانه شکست قرار دارند. فلسطین و ملت مقاوم آن بنا به عهد و وعده خود موضع قهرمانانه، برادرانه و فداکاری‌های شهیدان پاک را از یاد نخواهد برد.

و در پایان اجازه دهید از سخن رهبر بزرگ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حق شهید سلیمانی بهره بگیرم؛ «جنبش مقاومت امروز به برکت خون شهید سلیمانی نشاط و امید بیشتری دارد». خداوند شهیدان را رحمت کند و جمهوری اسلامی، مقاومت و محور قدس پشتیبان طرح مقاومت را حفظ کند. درود و رحمت خداوند بر شما باد.

گفتنی است، همزمان با ۱۳ دی‌ماه؛ سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، وبینار بین‌المللی «عزت، امنیت، آزادی در مکتب شهید سلیمانی» از سوی این خبرگزاری برگزار شد.

بنابر این‌ گزارش، حسن پلارک، همرزم شهید سلیمانی با حضور در استودیو مبین خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به صورت حضوری و زنده به بیان دیدگاه‌ها و خاطرات خود با این فرمانده شهید پرداخت.

«مکتب شهید سلیمانی و آرمان فلسطین»، «مکتب شهید سلیمانی و گفتمان مقاومت»، «مکتب شهید سلیمانی و آینده نظام سلطه»، «وفاق ملی و جذب حداکثری در اندیشه شهید سلیمانی» و «امنیت جامعه‌محور در اندیشه شهید سلیمانی» از جمله محورهای این وبینار بین‌المللی است.

سخنرانی آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی؛ عضو فقهای شورای نگهبان،‌ سردار رسول سنایی‌راد؛ معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، بسام ابوعبدالله؛ استاد روابط بین‌الملل دانشگاه دمشق و مدیر مرکز پژوهش‌های دمشق و سیدحسین البخاتی؛ مدیرکل اداره آموزش و تربیت الحشد الشعبی از دیگر بخش‌های این وبینار است که از ساعت ۹ صبح امروز  ۱۳ دی‌ماه،‌ علاوه بر پخش در وبینار، بر روی خروجی ایکنا نیز قرار می‌گیرد.

این وبینار به شکل زنده از صفحه آپارات خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ به آدرس https://www.aparat.com/iqnanews/live نیز در حال پخش است.

انتهای پیام
captcha