رفع مشکل آب ضروری‌ترین عنصر برای حیات مردم است
کد خبر: 4114073
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
حجت‌الاسلام رئیسی:

رفع مشکل آب ضروری‌ترین عنصر برای حیات مردم است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رفع مشکل آب به‌عنوان ضروری‌ترین عنصر برای حیات و زندگی مردم است، گفت: مهمترین هدف در اجرای فعالیت‌ها این است که مشکل مردم رفع و گرهی از زندگی مردم گشوده شود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز، 22 دی‌ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران گفت: 16 طرحی که در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد از کارهای بسیار ضروری برای زندگی مردم این استان است، به‌ویژه این کار بزرگی که آغاز می‌شود و با همکاری همه بخش‌ها برای آبرسانی از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور در حال پیگیری است، از اقدامات بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: رفع مشکل آب به‌عنوان ضروری‌ترین عنصر برای حیات و زندگی مردم است و شکوه این مراسم آن است که در این سردی هوا، کارگران، مهندسان و مدیران و مسئولان مشغول فعالیت هستند تا مشکل مردم را رفع کنند و گرهی از زندگی مردم گشوده شود.

رئیسی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم و امکانات در کشور ما کم نیست، اما دشمن تلاش کرده با تحریم، تهدید و تنگناها ما را در فشار حداکثری قرار دهد و تاکنون موفق نشده است، چون اراده‌های پولادینی وجود دارد و بنا داریم پیشرفت را ادامه دهیم. در این شرایط افتتاح این 16 طرح در استان و اقداماتی که در حوزه مخازن، پساب چرخانی، پشتیبانی آب شرب و ... صورت می‌گیرد، جلوه‌ای از یک اراده است که آن اراده باعث می‌شود متوقف نشویم و کشور را آباد و رفاه اجتماعی را برای مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی، این اقدام را بسیار بزرگ خواند و از استاندار، وزیر نیرو و تمام شرکت‌ها و پیمانکاران درخواست کرد زمان اجرای پروژه را تسریع بخشیده و در مدت زمان کوتاه‌تری شاهد باشیم که این مشکل رفع شده است.

رئیس‌جمهور افزود: اینکه استاندار یزد اعلام کرد مردم یزد از این پروژه خرسند هستند مایه خرسندی ما است و خوشحال هستیم که دغدغه مردم استان‌های مرکزی کشور رفع شود و آرامش در این استان‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در استفاده از مواهب الهی صرفه‌جویی شود و در نوع استفاده از آب، برق، گاز و... اصلاح صورت گیرد، گفت: یکی از ویژگی‌های نام‌آور مردم استان یزد روحیه قناعت و دوری از اسراف است، به نحوی که به یک شعار برای ویژگی‌های مردم این استان تبدیل شده است. این استان توانسته با امکانات کم و کار بسیار زیاد در طول تاریخ بیشترین بهره‌ها را ببرد و این موضوع برای این استان بسیار خوب بوده است.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: در دولت نسبت به انجام‌ طرح‌های بزرگ و با شعار می‌توانیم مصمم هستیم و به‌دنبال آن هستیم که با اتکال به خدا و استفاده از داشته‌ها که مهمترین آن نیروی انسانی خوب و همچنین ذخایر کشور است، با مدیریت جهادی  پیشرفت همه جانبه را دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha