نگاه مدیران در راستای عدالت و رفاه اجتماعی باشد
کد خبر: 4114251
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
رئیس‌جمهور:

نگاه مدیران در راستای عدالت و رفاه اجتماعی باشد

حجت‌الاسلام رئیسی در جمع مردم شهرستان خاتم با بیان اینکه کشور ما از سرمایه‌های عظیمی برخوردار است، گفت: نگاه مدیران باید در راستای عدالت، رفاه اجتماعی و باز کردن گره‌ از زندگی مردم باشد.

رئیسیبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز، 23 دی‌ماه با حضور در شهرستان خاتم، در جمع مردم این شهرستان گفت: این حضور را تجلیل از شهدا می‌دانم و اعلام آمادگی برای حضور در صحنه‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: مردم خاتم همچنان که از اول انقلاب پای ارزش‌ها ایستادند، همواره ولایتمدار زندگی کرده و زندگی خواهند کرد. پیام این حضور آن است که به دوستان انقلاب بگوید باید امیدوار زندگی کرد و به دشمنان بگوید دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید زیرا آمادگی داریم با همه وجود از انقلاب دفاع کنیم.

رئیسی افزود: ملت ایران اسلامی مشکلاتی دارند اما هیچ مشکلی باعث نمی‌شود سستی در مسیر حمایت از انقلاب و ارزش‌ها رقم خورد و بارها ثابت کرده‌اند که ما آماده‌ایم و با تمام وجود از ارزش‌ها حمایت کنیم. امروز در کشور آنچه می‌بینیم اتکال به خدا و اعتماد به نفس است، کشور ما ظرفیت‌های بسیاری دارد و دشمن فکر می‌کرد با تهدید و تحریم حداکثری بتواند مردم ما را متوقف کند اما دید که مردم مصمم و با اراده ایران اسلامی متوقف نشده و نخواهند شد.

رئیس‌جمهور گفت: کشور ما از سرمایه‌های عظیمی برخوردار است که مهمترین آن نیروی انسانی کارآمد جوان، مبتکر و خلاق و کسانی که در این عرصه آماده نقش‌آفرینی هستند. ذخائر بسیاری داریم که اگر درست بهره‌برداری شود می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند. هر کجا به رهنمودهای رهبری عمل شد پیشرفت کردیم اما هر کجا چشم به دست بیگانه بود، معطل ماندیم.

سرمایه‌ امروز کشور 

وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌های بزرگ این کشور هویت ملی و دینی است، این هویت به‌ویژه در استان یزد و شهرستان خاتم فوق‌العاده است و با فرهنگ دینی، اعتقاد به خدا، عشق به عصمت و طهارت گره خورده است و از هجمه‌های فرهنگی صیانت می‌کند؛ لذا تنها راه صیانت از جوانان، دلدادگی به اهل بیت و ایمان به خداست.

رئیسی شهدا را از دیگر پشتوانه‌ها و سرمایه‌های انقلاب دانست و گفت: شهدا و سرداران به ما آموختند که راه موفقیت، ایستادگی و مقاومت، ساختن کشور، اتکال به خدا و اعتماد به داشته‌هایمان است و دولت خود را موظف می‌داند با استفاده از نیروی انسانی کارآمد زندگی مردم را متحول کند و امروز تحول نیاز کشور است، بنابراین از مسئولان و مدیران نظام خواسته‌ایم نگاه آنها یک نگاه تحولی، عدالت و رفاه اجتماعی و باز کردن گره‌ها از زندگی مردم باشد.

وی با اشاره به خواسته مردم شهرستان در زمینه تأمین مسکن بیان کرد: زوج‌های جوان یا مستأجرانی که در انتظار مسکن هستند، این اقدام برایشان بسیار حائز اهمیت است؛ لذا دولت در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت. مسئله دیگر مربوط به جوانان و اشتغال آنها است که تا مشکلات جوانان را حل نکنیم، از پای نخواهیم نشست. جوانان ما در تحصیل و مهارت‌افزایی تلاش کرده‌اند بنابراین باید زمینه شغل برای آنها فراهم شود و این مهم دغدغه جدی دولت نیز بوده و خواهد بود.

رفع مشکلات درمانی

رئیس‌جمهور با اشاره به خواسته مردم شهرستان در زمینه احداث بیمارستان نیز گفت: این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم و به مدیران استان تأکید شده که رفع مشکلات درمانی این شهرستان و تکمیل بیمارستان را با جدیت پیگیری کنند. موضوع دیگر و خواسته مردم در زمینه راه‌های ارتباطی این شهرستان است؛ لذا این موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد تا جاده‌های ارتباطی به خاتم امن شود.

رئیسی با اشاره به بلاتکلیفی 13 الی 14 ساله کارخانه پتروشیمی خاتم گفت: در جلساتی که برگزار شده، مشکل آن مشخص شده و این مشکل، مربوط به خوراک است. باید زیرساخت‌هایی از قبل فراهم می‌شد، برخی از این اقدامات انجام شده ولی برخی از آنها ناقص است. گاز مسئله مهمی است که به نظر می‌رسد با تأمین گاز، بخشی از مشکل حل شود.

وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان و مشکلاتی که برای بازپرداخت آن به دلیل سرمازدگی محصولات این قشر به وجود آمده است گفت: نسبت به استمهالی که مردم متقاضی آنها هستند، تأکید می‌شود مهلت لازم به کشاورزان داده شود.

انتهای پیام
captcha