کشور بر مدار رشد و پیشرفت قرار دارد
کد خبر: 4114101
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
حجت‌الاسلام رئیسی:

کشور بر مدار رشد و پیشرفت قرار دارد

رئیس جمهور گفت: علی‌رغم همه فشارهایی که دشمنان بر ملت ما  روا داشته‌اند، امروز رشد و شکوفایی در کشور راه خود را ادامه می‌دهد و همچنان این قطار در حال حرکت است و از حرکت باز نمی‌ایستد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، امروز، 22 دی ماه در جمع مردم استان در میدان امیرچقماق گفت: امروز به برکت نام فاطمه اطهر و روز زن و مسئله محوری خانواده، باید هم به شخصیت فاطمه اطهر(س)، معرفت و دلدادگی نسبت به ایشان و هم توجه به سیره و سلوک آن حضرت توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آن حضرت جایگاه ملکوتی بسیار عظیمی دارد که دستیابی به این جایگاه برای انسان‌ها امکانپذیر نیست و رسیدن به آن نیاز به عصمت و ولایت دارد که مقام عالی و شأن آن حضرت را بداند اما ایشان یک جایگاه کاملاًدست یافتنی هم دارند که آن سخنان، عمل و رفتار، موضع‌گیری‌های فاطمه اطهر و نقش او در خانواده، مسائل سیاسی و اجتماعی و رفع مشکلات مردم و حمایت از دین و بشریت است.

رئیسی گفت: خطبه فاطمه اطهر(س) سخن از قرآن، علی، عدالت، انسان و نجات انسان و بشریت است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، زنان ما در این جامعه دارای شئونات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هستند و دارای جایگاهی هستند که حقیقتاً در کنار مردان نقش ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: زنان در ایران اسلامی خدمتگذاری به مردم را دنبال می‌کنند و دختران و زنان ما امروز برای جامعه و همه جوامع افتخاری هستند که با حفظ ارزش‌های الهی توانسته‌اند بر قله‌ها و سکوهای موفقیت جای بگیرند و نام آور شوند، هم در دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان و هم در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و علمی خوش درخشیدند و در عرصه‌های اجتماعی به خوبی نقش  آفرینی کردند.

رئیسی افزود: قنات یکی از ویژگی‌های مردم یزد است و این مهم بدان معنی است که توجه مردم به الطاف الهی و امکاناتی است که به آنها ارزانی داشته و با تلاش و کوشش از آن استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور مسئله جدی و مهم در کشور و استان یزد را مسکن دانست و گفت: باید هر ساله یک میلیون مسکن در کشور اجرا می‌شد تا این میزان مشکل را در کشور نداشته باشیم اما نشد. اطمینان دارم که با پیگیری مسئولان محلی، استانی و کشوری، مسئله مسکن به عنوان یک نیاز قطعی برای استان به ویژه جوانان با حمایت مردم، توکل به خدا و خدمتگذاری دولت برطرف می‌شود.

وی دغدغه مردم استان در زمینه اشتغال را یادآور شد و بیان کرد: استان یزد پهناور بوده و زمینه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری را داراست و تلاش می‌کنیم در این استان آمار بیکاری را به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس جمهور گفت: علی‌رغم همه فشارهایی که دشمنان بر ملت ما  روا داشته‌اند، امروز رشد و شکوفایی در کشور راه خود را ادامه می‌دهد، امروز جنگ، جنگ اراده‌ها است و تاکنون هم علیرغم توطئه‌های دشمنان، مسیر پیشرفت و شکوفایی را طی کرده‌ایم و همچنان این قطار در حال حرکت است.

رئیسی افزود: رهبر عزیز و مقتدای بصیرت آفرین ما فرمود که این اغتشاشات و به هم زدن نظم اجتماعی همه مربوط به این است که ملت ایران تحریم‌ها را خنثی و بی اثر کرد و آنها مستأصل شدند و خواستند نظم اجتماعی ما را مختل کنند اما بارها تجربه کردند که ملت ایران مقاومت را پیشه خود کرده است.

وی مسائل اقتصادی و معیشتی را اولویت دولت دانست و بیان کرد: دولت وظیفه خود می‌داند به عنوان خدمتگزار مردم، نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی که از مسائل مهم ما است، توجه داشته باشد  و توجه به مسائل معیشتی مردم خصوصاً به آن شکلی که بتواند کشور را از جهت سفره و کالاهای اساسی مستقل و روی پای خود بایستد، توجه دارد. 

انتهای پیام
captcha