جنجال بر سر نماز خواندن دانش‌آموزان مسلمان در مدارس فرانسه
کد خبر: 4148431
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

جنجال بر سر نماز خواندن دانش‌آموزان مسلمان در مدارس فرانسه

نمازخواندن تعدادی از دانش‌آموزان مسلمان در چند مدرسه ابتدایی در فرانسه، باعث جنجال ادامه‌دار گروه‌های سیاسی در این کشور شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از القدس العربی، برپایی نماز توسط تعدادی از دانش‌آموزان مسلمان در داخل مدارس ابتدایی در شهر نیس در جنوب فرانسه، باعث جاروجنجال احزاب و گروه‌های سیاسی شده است؛ به گونه‌ای که برخی این ماجرا را به عنوان اقدامی بسیار خطرناک توصیف کرده‌اند.

به گفته برخی از معلمان و کارکنان یک رستوران، تعدادی از دانش‌آموزان مسلمان در جریان زمان استراحت ناهار خود در حیاط مدارس ابتدایی شهر نیس نماز می‌خوانند.

بسیاری از طرف‌ها نگرانی خود را در مورد این اقدام و تأثیر آن بر محیط مدرسه ابراز کرده‌اند.

در این رابطه تصریح شده است که حدود 15 دانش‌آموز در پنج مدرسه ابتدایی این اقدام را انجام می‌دهند که سن آن‌ها بین 9 تا 10 سال است.

کریستین استروزی، شهردار نیس در پیامی توییتری خطاب به الیزابت بورن، نخست وزیر، نوشت: گروه‌هایی از دانش‌آموزان در چند مدرسه نیس در زمان استراحت ناهار اقدام به برگزاری نماز می‌کنند.

وی در عین حال در سخنانی تأکید کرد که دین نباید در مدارس ابتدایی جایی داشته باشد و برای پایان دادن به این عمل تلاش خواهد کرد.

شهردار نیس از نخست‌وزیر خواست تا این بحران را حل کند و برای یافتن راه‌حل‌های عملی و مؤثر برای حفظ سکولاریسم مدارس ابتدایی و ایجاد فضای آموزشی که به همه ادیان و اعتقادات احترام می‌گذارد، ارزش‌های دین را ترویج می‌کند و کثرت گرایی و تساهل در جامعه را تقویت می‌کند، تلاش کند.

در همین راستا یکی از اعضای شورای شهر مدعی حقایق بسیار خطرناکی شد که سکولاریسم مدرسه را خدشه‌دار می‌کند.

انتهای پیام
captcha