تبعیض مذهبی دولت فرانسه علیه مسلمانان
کد خبر: 4149488
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

تبعیض مذهبی دولت فرانسه علیه مسلمانان

یک فعال حقوق بشر در فرانسه با انتقاد از سیاست‌های حکومت این کشور علیه مسلمانان و تبعیض دینی علیه آن‌ها این اقدام را تروریسم علیه مسلمانان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، یاسر اللواتی، فعال حقوق بشر فرانسوی، در سخنانی گفت: فرانسه علیه مسلمانانی که در این کشور حضور دارند، مرتکب تروریسم می‌شود. درحالی که این مسلمانان درحال حاضر در ترس و وحشت به سر می‌برند و قانون از آنان در مقابل خشونت‌های حکومت حمایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: یورش به خانه‌های مسلمانان و تفتیش و بازرسی آن توسط نیروهای پلیس، همچنین یورش و بازرسی مساجد در این کشور باعث ترس و وحشت مسلمانان شده است.

وی تأکید کرد: پلیس فرانسه به هزاران خانه مسلمانان و صدها مسجد یورش برده و تعداد یورش‌ها بین سال‌های 2015 تا 2017 به حدود 4500 مورد رسیده است که منازل، مساجد، رستوران‌ها، مغازه‌ها و مراکز دیگر را شامل می‌شود. ضمن اینکه بیشتر این یورش‌ها به با استفاده از خشونت و توهین انجام شده است و نتیجه آن هم این بوده که از نظر افکار عمومی فرانسه، استفاده گسترده دولت فرانسه از خشونت برای مقابله با حضور مسلمانان در فرانسه قابل قبول جلوه کند.

اللواتی خاطرنشان کرد: فرانسه به دنبال تبدیل اسلام به دینی است که شهروندانی بی‌هویت و بدون آگاهی سیاسی تولید کند. به گونه‌ای که مسلمانان به اقامه نماز خود بسنده کنند و در غیر این صورت به واسطه ظلم و ستم موجود، ممکن است در زندگی خود با هرگونه مشکلی مواجه شوند.

وی از مسلمانان فرانسه خواست همانگونه که دیگران پیش از آنان تلاش کردند، برای احقاق حقوق خود مبارزه کنند و با هم متحد شوند.

انتهای پیام
captcha