انزجار از اجبار دختران محجبه برای برداشتن حجاب در مدرسه فرانسوی
کد خبر: 4147495
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

انزجار از اجبار دختران محجبه برای برداشتن حجاب در مدرسه فرانسوی

انتشار کلیپی جدید از مجبور شدن دختران مسلمان در فرانسه برای برداشتن حجاب خود در هنگام ورود به مدرسه خشم مسلمانان را برانگیخت.

به گزارش ایکنا به نقل از جریدتی، انتشار گسترده کلیپی در شبکه‌های اجتماعی فرانسه که در آن نشان می‌دهد دختران محجبه هنگام ورود به مدرسه مجبور به برداشتن روسری خود می‌شوند خشم مسلمانان را برانگیخت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی این کلیپ را به اشتراک گذاشتند و خشم شدید خود را از آن ابراز و تأکید کردند که مجبور شدن دختران محجبه برای برداشتن حجاب خود قبل از ورود به مدرسه در فرانسه نقض صریح حقوق بشر و خلاف ادعای آن در رعایت حقوق زنان است.

مسلمانان فرانسه که 10 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و به عنوان بزرگترین جامعه مسلمان اروپا شناخته می‌شوند، از سال ۲۰۰۴ به موجب تصویب قانونی از داشتن حجاب در مدارس دولتی منع شدند.

در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از پیش‌نویس طرح قانون جدیدی در این کشور خبر داد که حق زنان در داشتن حجاب اسلامی در اماکن عمومی را محدود می‌کرد. کمیسیون ملی پارلمان فرانسه و مجلس سنای این کشور نیز این لایحه را تأیید کرد.

بر اساس قانون جدید، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند از داشتن حجاب منع می‌شوند. همچنین زنان با حجاب نمی‌توانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل هم اخیراً اعلام کرد فرانسه به دلیل ممانعت از استفاده زنان و دختران از حجاب در مدارس این کشور معاهده بین‌المللی حقوق بشر را نقض کرده است.

انتهای پیام
captcha