مؤسس اولین دارالقرآن خواهران شهر خرم‌آباد درگذشت
کد خبر: 4162507
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

مؤسس اولین دارالقرآن خواهران شهر خرم‌آباد درگذشت

سیده علویه طاهره‌ موسوی، خادم‌القرآن، پایه‌گذار و مؤسس اولین دارالقرآن خواهران در مرکز استان لرستان دار فانی را وداع گفت.

سیده علویه طاهره‌ موسوی، بانوی فعال قرآنی استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیده علویه طاهره‌ موسوی، بانوی فعال قرآنی استان لرستان، خادم‌القرآن، پایه‌گذار و مؤسس اولین دارالقرآن خواهران در مرکز استان لرستان امروز، ۲۳ مردادماه بر اثر ابتلای به بیماری دار فانی را وداع گفت.

این بانوی لرستانی مؤسس اولین دارالقرآن خواهران در مرکز استان بوده و تا امروز بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه به تدریس قرآن و معارف اسلامی پرداخت و شاگردان فراوانی را در این راستا تربیت کرده است.

وی که در سن کودکی به‌واسطه تشویق‌ها و رهنمودهای پدرش به قرآن روی آورد، موفق شد در سن ۱۰ سالگی تمام آیات قرآن کریم را به‌صورت صحیح و روان تلاوت کند، تا جایی‌که در مقطع راهنمایی به‌دلیل تسلط وی در روخوانی و روان‌خوانی قرآن، از ایشان برای تدریس درس قرآن در مدارس ابتدایی دعوت می‌شد.

علویه طاهره‌ موسوی از سوی حجت‌الاسلام سید‌مصطفی موسوی، از علمای گرانقدر شهر خرم‌آباد مورد تشویق قرار گرفت و همچنین با شرکت در کلاس‌های سنتی آموزش قرآن ‌حاجیه خانم جزایری‌ که همسر یکی از علمای بزرگ شهر خرم‌آباد بود، نیز با تشویق و تحسین ایشان نیز روبرو شد.

وی از سال ۶۲ به‌عنوان داور مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه آموزش و پرورش لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران، بسیج، هفتمین یادواره علامه امینی، داور مسابقات هشت‌گانه قرآن و نهج‌البلاغه و مسابقات ترجمه و حفظ قرآن تربیت معلم و... فعالیت داشته است.

همچنین از ایشان به‌عنوان خادم نمونه قرآن، مسئول واحد قرآن سازمان تبلیغات اسلامی لرستان و اولین مشاور استاندار در امور بانوان یاد می‌شود.

این بانوی قرآنی پس از پیروزی انقلاب، مبادرت به تشکیل جلسات قرآن ابتدا در منزل پدری خود و پس از ازدواج نیز تا چندین دهه برگزاری این سلسله جلسات ادامه داشت.

وی سابقه تدریس کلاس‌های قرآن آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی لرستان را داشته‌ و عضو انجمن بانوان قرآنی کشور، مبلغ قرآنی بند نسوان زندان‌های خرم‌آباد، کارشناس مذهبی و قرآنی صدا و سیما، عضو شورای نخبگان فرهنگی لرستان، مجری طرح‌های گفتمان دینی و کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌های لرستان، مدیر مسئول چندین فصل‌نامه از جمله «کمال اندیشه»، مدرس کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و سخنران مراسم‌ مذهبی کشور بوده است.

در این راستا، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت این بانوی متدین، فرهیخته و قرآنی را تسلیت گفت که متن پیام به شرح زیر است:

«خبر درگذشت بانوی متدین، فرهیخته سخنور خرم‌آبادی مرحومه علویه طاهره موسوی از خادمان حریم اهل‌بیت(ع) و دلسوزان عرصه فرهنگ و دین موجب تألم و تأثر شد.

این بانوی مؤمن سال‌ها در راه گسترش مفاهیم دینی و اسلامی و تربیت زنان و دختران قرآنی تلاش نمود و از آثار برجسته ایشان کتاب بانو و باروت است که در تاریخ فرهنگ و هنر دیار لرستان به یادگار مانده است.

اینجانب ضایعه درگذشت ایشان را به خانواده محترم و بازماندگان، همچنین فعالان عرصه قرآن و فرهنگ تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه طلب مغفرت و همنشینی با فاطمه‌زهرا(س) را دارم.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مژگان حسن‌پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۲۳:۵۸
0
0
روحش شاد و یادش گرامی باد ،کلاسهای درس ایشان هرگز از یاد نمی رود،با فاطمه زهرا محشوربسن انشالله
captcha