رهبران کشورهای عربی و اسلامی مسجدالاقصی را نجات دهند
کد خبر: 4112302
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
اسماعیل هنیه:

رهبران کشورهای عربی و اسلامی مسجدالاقصی را نجات دهند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای نجات مسجدالاقصی اقدام کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العرب نیوز، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، از حاکمان کشورهای اسلامی و عربی خواست تا مسجدالاقصی را نجات دهند.

وی در پیامی خطاب به رهبران کشورهای عربی و اسلامی در رابطه با سیاست جدید رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی تأکید کرد که صهیونیست‌ها به دنبال سلطه کامل بر این مکان هستند.

در بخشی از پیام هنیه آمده است: در شرایطی که دولت راست افراطی صهیونیستی کار خود را آغاز می‌کند، می‌خواهیم خطری قریب‌الوقوع که مقدسات ما در فلسطین و به ویژه مسجدالاقصی را تهدید می‌کند، با شما در میان بگذاریم.

هنیه تأکید کرد: دولت اسرائیل با یورش ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی به مسجدالاقصی، تنش‌ها را تشدید کرد. اظهارات نژادپرستانه بن گویر، نشان‌دهنده قصد دولت افراطی رژیم صهیونیستی برای تحمیل به اصطلاح حاکمیت خود مسجدالاقصی است.

وی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین به هیچ وجه تلاش برای تسلط بر مسجدالاقصی یا تقسیم آن را نمی‌پذیرند، خطاب به رهبران کشورهای عربی و اسلامی، گفت: ما موضع روشنی را در برابر دولت راست افراطی اسرائیل اتخاذ خواهیم کرد که با نادیده گرفتن همه حقوق مردم فلسطین، قصد دارد سرزمین‌های آن‌ها را تصرف کرده و سیاست یهودی‌سازی اماکن مقدس را پیش ببرد.

انتهای پیام
captcha