پاکستان و آلمان تعرض به مسجدالاقصی را محکوم کردند
کد خبر: 4112309
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

پاکستان و آلمان تعرض به مسجدالاقصی را محکوم کردند

در ادامه موج محکومیت تعرض عضو افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو به مسجدالاقصی، کشورهای پاکستان و آلمان هم این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای تعرض به مسجدالاقصی از سوی یکی از وزرای کابینه جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص آمده است که این اقدام باعث تشدید اوضاع در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان در این باره آمده است: مسجدالاقصی مکان مقدس و مورد احترام مسلمانان در سراسر جهان است و نقض حرمت آن به احساسات مذهبی مسلمانان لطمه زده و به تشدید اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دامن می‌‎زند.

وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه اضافه کرد: اسرائیل باید اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند و به حرمت اماکن مذهبی مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین احترام بگذارد.

در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه آلمان، چهارشنبه تعرض وزیر امنیت داخلی جدید رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را تحریک‌آمیز خواند و گفت: برلین اقدامات یک‌جانبه که وضعیت موجود در محوطه مسجدالاقصی در قدس را به خطر می‌اندازد، رد می‌کند. 

او در نشست خبری دولت گفت: انتظار داریم دولت جدید اسرائیل به ادامه توافقات قبلی درباره اماکن مقدس در شهر قدس متعهد بماند و مانع تحریکات عمدی بیشتر شود.

درحالی که کشورهای مختلف اقدام ایتمار بن گویر را محکوم کرده‌اند، وبگاه اسرائیلی واللا اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی اقداماتی را به منظور جلوگیری از برگزاری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تعرض بن گویر به مسجدالاقصی آغاز کرده است.

این وبگاه نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیامی را در این باره به ۱۵ سفارت و نمایندگی این رژیم در خارج ارسال کرده است.

در این پیام از نمایندگان اسرائیل خواسته شده است در تماس با همتایان خود در کشورهای مورد نظر، اقداماتی را در مخالفت با برگزاری جلسه شورای امنیت و تلاش برای جلوگیری از صدور قطعنامه‌ای در محکومیت اسرائیل و یا صدور بیانیه‌ای از سوی رئیس شورای امنیت در محکومیت این رژیم انجام دهند.

بن گویر وزیر، امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تعرض کرد که این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین، کشورهای عربی از جمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha