تحلیل تلاوت متسابقان مسابقات سراسری قرآن با کارشناسی «مسعود نوری»
کد خبر: 4114326
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

تحلیل تلاوت متسابقان مسابقات سراسری قرآن با کارشناسی «مسعود نوری»

مسعود نوری، قاری ممتاز کشورمان در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن به تحلیل تلاوت متسابقان در همه رشته‌ها می‌پردازد و این تحلیل‌ها به صورت زنده از طریق شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به خوزستان، چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن، امروز 23 دی وارد فاز رقابت‌ها شد و متسابقان در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ بیست جزء کار خود را آغاز کردند.

پوشش رسانه‌ای مناسبی این مسابقات از اتفاقات خوبی است و این پوشش در اطلاع‌رسانی رویدادها منحصر نشده، بلکه پوشش رسانه‌ای همراه با تحلیل است. افزون بر اینکه شبکه قرآن و معارف سیما به پخش زنده تلاوت‌ها می‌پردازد و تلاوت‌ها در این شبکه تحلیل می‌شوند.

در برنامه‌ای که به این منظور تدارک دیده شده، مسعود نوری، قاری ممتاز کشورمان به عنوان کارشناس حضور دارد. نوری از جمله قاریان باسابقه تهرانی است که تاکنون شاگردان برجسته‌ای را تربیت کرده است که مهم‌ترین آن‌ها سعید پرویزی، قاری بین‌المللی قرآن است. نوری دارای مدرک درجه یک تنغیم از شورای عالی قرآن و تسلط خوب بر مباحث فنی به خصوص صوت و لحن است. قرار است وی در روزهای برگزاری مسابقات، با حضور در استودیوی شبکه قرآن و معارف سیما، مستقر در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز، به تحلیل و کارشناسی تلاوت‌ها بپردازد.

این برنامه از امروز به روی آنتن می‌رود که نخستین قسمت آن نیز با اتفاق جالب توجهی همراه شد. توضیح اینکه، اجرای برنامه قرار است بر عهده مهدی صفری باشد، اما به دلیل اینکه پرواز صفری از تهران به اهواز به دلیل شرایط آب و هوایی با تأخیر مواجه شده، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئول برگزاری مسابقات که خود از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما است اجرای مراسم را برعهده گیرد.

یادآور می‌شود، چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن، تا 28 دی در اهواز پیگیری می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با دنبال کردن صفحه مسابقات سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی ایکنا در فضای مجازی در جریان مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha