مسلمانان فرانسه دارای بدترین وضعیت در کل اروپا هستند
کد خبر: 4169094
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
اندیشمند فرانسوی:

مسلمانان فرانسه دارای بدترین وضعیت در کل اروپا هستند

فرانسوا بورگا اندیشمند فرانسوی در سخنانی پیرامون وضعیت مسلمانان در کشور با انتقاد از عملکرد دولت این کشور تصریح کرد که رئیس جمهور فرانسه با برخی از حاکمان عرب برای برخورد با مسلمانان همدست شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الاستقلال، فرانسوا بورگا متفکر فرانسوی گفت که بسیاری از غربی‌ها در مورد توهین به کتب مقدس دچار دوگانگی هستند، آنها قرآن و اسلام را به عنوان دین بیگانگان و خارجی‌ها محکوم می کنند و از سوزاندن انجیل یا تورات استقبال نمی‌کنند.

بورگا افزود: نوادگان استعمارگران غربی مخالف این هستند که فرزندان مسلمانان استعمار شده و آفریقایی‌ها صدای خود را در فرانسه و اروپا بلند کرده و درچارچوبی دموکراتیک حقوق خود را مطالبه کنند.  

وی با اشاره به اینکه مسلمانان اروپا با توجه به تشدید نژادپرستی علیه آنها در شرایط سختی به سر می برند، خاطرنشان کرد: این موضوع تنها به اروپا مربوط نمی شود، بلکه نژادپرستی از سوی کشورهایی مثل هند هم علیه مسلمانان وجود دارد.

بورگا درباره سیاست دولت فرانسه در قبال مسلمانان گفت: وضعیت فرانسه در تمام اروپا در رابطه با مسلمانان در بدترین حالت ممکن است. ضمن اینکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، مدعی شده است که ارزش‌های جمهوری فرانسه و سکولاریسم در برابر تهدید اسلام، در حال تجربه یک بحران هستند.

وی با بیان اینکه در جریان تظاهرات جلیقه زردها، ماکرون تا حد زیادی موقعیت خود را از دست داده بود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فرانسه برای رهایی از این وضعیت به سمت راستگرایان افراطی رفته و از اسلام‌هراسی بهره‌برداری کرد. ضمن اینکه برخی از حاکمان کشورهای عربی برای ایجاد محدودیت برای مسلمانان فرانسه با او همدست هستند.

از سال ۲۰۱۵، دولت فرانسه قوانین مختلفی را تصویب کرده که آزادی‌های مذهبی مسلمانان را محدود می‌کند، از جمله قانونی که در سال ۲۰۱۶ به تصویب رسید که پوشیدن حجاب در محل کار را ممنوع کرد.

همچنین در سال ۲۰۱۷، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و دولت او قانونی را تصویب کردند که مسلمانان و مساجد را تحت نظارت شدید دولت قرار می‌دهد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha