محکومیت گسترده هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی وزیر صهیونیست
کد خبر: 4111925
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

محکومیت گسترده هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی وزیر صهیونیست

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای یورش وزیر افراطی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را شدیدا محکوم کرد. همچنین جمعی از مقامات اردنی و فلسطینی نیز این اقدام را عملی تحریک‌آمیز و خطرناک دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از صحیفه الیوم، اردن و احزاب مختلف فلسطینی، اقدام ایتامار بن غفیر، وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را که صبح امروز سه‌شنبه به مسجد الاقصی یورش برد، به شدت محکوم کردند.

محکومیت شدید از سوی اردن

وزارت خارجه اردن امروز به شدت یورش به مسجد الاقصی توسط ایتامار بن غفیر را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌يآمیز خواند.

 سنان المجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای خواستار «توقف فوری» همه اعمال و تخلفات علیه مسجد الاقصی شده است. وی افزود: وزارت امور خارجه حمله امروز وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را تحت مراقبت و حفاظت نیروهای اشغالگر به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: هجوم یکی از وزیران رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و نقض حرمت آن اقدامی تحریک‌آمیز و محکوم و بیانگر نقض آشکار و غیرقابل قبول قوانین بین‌المللی و حقوق تاریخی آن است.

المجالی ادامه داد: تجاوزات و حملات مستمر به مقدسات در کنار تجاوزات مستمر اسرائیل به اراضی اشغالی فلسطین هشدار دهنده و نشانگر روند خطرناکی است که جامعه جهانی باید فوراً برای توقف آن تلاش کند.

وی تأکید کرد که اسرائیل مسئولیت کامل عواقب خطرناک این تشدید تنش را بر عهده دارد، زیرا تمام تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از تشدید خشونت که امنیت و صلح را تهدید می‌کند، تضعیف کرده است.

المجالی از «اسرائیل» به عنوان رژیم اشغالگر خواست که فوراً تمام اعمال و تخلفات علیه مسجد الاقصی را متوقف کند و به حرمت آن احترام بگذارد.

واکنش مفتی قدس 

شیخ محمد حسین، مفتی بیت‌المقدس نیز اعلام کرد هدف قرار دادن شهر قدس و مسجد الاقصی توسط مقامات اشغالگر ادامه دارد و تحولات واضح و ملموسی در جهت خشونت بیشتر اسرائیل و تلاش‌های بیشتر برای اشغالگری وجود دارد.

وی در بیانیه‌ای گفت: روند تهاجمی اسرائیلی‌ها مسجد مبارک الاقصی را هدف قرار داده است و بنابراین عجیب نیست که صحبت از هجوم جدید وزیر افراط‌گرا به الاقصی شود.

به نوبه خود، وزارت امور خارجه و مهاجران فلسطینی حمله بن گویر، وزیر افراطی به مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم کرد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگر را مسئول حمله بن گویر به الاقصی و پیامدهای آن دانست.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای هجوم بن غفیر به مسجد الاقصی را تحریکی بی‌سابقه و تهدیدی جدی دانسته و آن را یکی از  فجیع ترین جنایات و حملات علیه مسجد الاقصی خوانده است.

محکومیت سازمان همکاری اسلامی

سازمان همکاری اسلامی نیز یورش ایتمار بن غفیر، وزیر افراطی دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کرد و آن را چارچوب تلاش اسرائیل، قدرت اشغالگر، برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در مسجد مبارک الاقصی دانست.

این سازمان رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول کامل عواقب ادامه حملات روزانه اسرائیل به شهر قدس، مردم و مقدسات آن دانسته و از جامعه بین‌المللی خواست مسئولیت‌های خود را در قبال پایان دادن به این تجاوزات که به درگیری مذهبی، افراط‌گرایی و بی‌ثباتی در منطقه دامن می‌زند، بپذیرد.

انتهای پیام
captcha